Saturday, March 1, 2014

“ဒီက ေစာင္႔ေနသူ”

          မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ဘ၀မွာ ဘြားေအနဲ႔အတူ တရားပြဲတကာ အေဖာ္လိုက္ခဲ႔ရသူမို႔ ကေလးဘ၀ကတည္းက ေျခမ်က္စိ အသားမာကေလးတက္ေနေအာင္ ကာေလနဓမၼသာ၀နာ မဂၤလာတရားေတာ္နဲ႔အညီ ႀကီးျပင္းခဲ႔ရပါတယ္။ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ တရားေခြမ်ားဆိုရင္ အိမ္မွာ မနက္မိုးလင္းတိုင္း ဖြင္႔ေနက်ျဖစ္တာေၾကာင္႔
စာေၾကာင္းလိုက္ အပိုဒ္လိုက္ နားထဲမွာ အလြတ္စြဲေနတာ ကိုယ္ေရးတဲ႔စာ မွန္မွန္ဖတ္သူမ်ား အသိပါပဲ။ ဗီဇမ်ဳိးေစ႔ မွန္သလို ေရေလာင္းေပါင္းသင္ ပ်ဳိးေထာင္သူ မိဘဘိုးဘြားပတ္၀န္္းက်င္လည္း မွန္တာေၾကာင္႔  ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ယုံမွားသံသယ ကင္းကင္း ႀကီးျပင္းလာခဲ႔ရတယ္။ အသက္အရြယ္အရ လက္ေတြ႔က်င္႔သုံး မွတ္သားလာမိတဲ႔ ေလာကအေတြ႔အၾကဳံမ်ားကလည္း ဧဟိပႆိေကာ  ဂုဏ္ေတာ္ကို တသြင္သြင္ ပြားမ်ားနိုင္ခဲ႔တယ္။ သည္အရြယ္ေရာက္မွေတာ႔ ဘာသာတရားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သမၼတႀကီးမကလို႔ စၾကာ၀ေတးမင္းႀကီး ျဖစ္ရေစ႔မယ္ဆိုရင္ေတာင္  ဘူး ကို ဖယုံသီးခိုင္းလို႔ မရေတာ႔ဘူး။

           ဒါေပမယ္႔လည္း ငါသိတာသာ အမွန္၊ ငါကိုးကြယ္တဲ႔ ဘုရား တရားသာ အစစ္လို႔ေတာ႔ တစ္ခါမွ မေျပာမိဘူး။ ဘုရားေလးဆူမွာ ငါတို႔တစ္ဆူသာအမွန္၊ က်န္တာအကုန္ တိတၳိလို႔ တထစ္ခ်ႀကီး ေတြးလို႔မွ မရတာ။ ေက်ာင္းတုန္းက စာေမးပြဲေျဖသလို “Best of Five Response” အေျဖငါးခုမွာ တစ္ခုသာအမွန္လို ဘယ္သူကမွ ေျပာမထားဘူး။ ကိုယ္က ျမန္မာျပည္ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာတာမို႔ ကိုယ္႔မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာကို အႀကြင္းမဲ႔ ယုံသလိုပဲ အိႏၵိယႏြယ္ဖြားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဂနက္ရွ္တို႔ ဗီသွ်ႏူးတို႔ကို ယုံတာ၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းကလူေတြ အလႅာအရွင္ျမတ္ကို ယုံတာလည္းပဲ မွားတယ္လို႔ မဆိုနိုင္ဘူး။ ကိုယ္နားလည္တဲ႔ ဘာသာေရးဆိုတာ ကိုယ္႔ဘုရားသခင္ကိုယ္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ သက္၀င္ေနၿပီး ကိုယ္စီကိုယ္စီ ဘာသာတရားအဆုံးအမနဲ႔ ယဥ္ေက်းလိမ္မာေသာ ေလာကအက်ဳိးကို သယ္ပိုးသူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔၊ အခက္အခဲ ဒုကၡဆင္းရဲေတြ ၾကဳံေတြ႔လာတဲ႔အခါ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာ ဘာသာတရားအလိုက္ ဆင္းရဲကင္းေသာ ခ်မ္းသာတရားကို ရွာေဖြက်င္႔သုံးႏိုင္ဖို႔ပါ။

         ႏို႔မို႔ဆိုရင္ မူဆလင္ခ်င္းတူတာေတာင္မွ စြန္နီ နဲ႔ ရွီဟတ္ မတူဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာင္ ေထရ၀ါဒ၊ မဟာယန၊ ဟိနာယနရယ္လို႔ ဂုိဏ္းဂဏေတြ ကြဲျပားကုန္တာ အထင္အရွားပဲ။ ငါနဲ႔မတူရင္ အကုန္သတ္ပစ္ရမယ္ဆိုတဲ႔ ဘာသာတရားမ်ဳိးဟာ ကမာၻဦးကတည္းက တစ္ခါမွ မရွိခဲ႔ဖူးဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဘာသာတရားကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး လူေတြအခ်င္းခ်င္း ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္စစ္ခင္းလာခဲ႔ၾကတာကေတာ႔ လူ႔သမိုင္းေပၚဦးစကတည္းကပဲ။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသမိုင္းမွာဆိုရင္ ကက္သရင္း ဒယ္ မယ္ဒီဆီ ဆိုတဲ႔ မိဖုရားႀကီးဟာ ခရစ္ယာန္သာသနာပိုင္ဆီက ေထာက္ခံမႈရဖို႔ သူ႔သမီး မားေဂါ႔ နဲ႔ နာဗားဘုရင္ ဟင္နရီတို႔ မဂၤလာေဆာင္တဲ႔ည တစ္ညတည္းမွာ ပရိုတက္စတင္႔ဘာသာ၀င္ ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ကို ကက္သလစ္ မေျပာင္းရင္ ေတြ႔ရာသခၤ်ဳိင္း ဓါးမဆိုင္း သုတ္သင္ပစ္ခဲ႔သတဲ႔။ သူတို႔ေခတ္ သူတို႔အယူနဲ႔ဆိုရင္ ဒါကိုလည္း မ်ဳိးေစာင္႔ဥပေဒ၊ သာသနာေစာင္႔ဥပေဒ လို႔ ေခၚၾကမွာပဲေနာ္။

          ကံၾကမၼာ အလွည့္အေျပာင္းသင္႔လို႔ ႏြားေျခရာခြက္ထဲက ပထမဆုံး အျပင္ကို ထြက္ခြင္႔ရတဲ႔အခါမေတာ႔ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဘူတန္ႏိုင္ငံကို ေရာက္ခဲ႔ရပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ေဂါတမဘုရားရွင္ခ်င္း အတူတူ ကိုယ္ေတြနဲ႔ အင္မတန္ကြဲျပားျခားနားေသာ မဟာယန ဗုဒၶဘာသာကို ျမင္ေတြ႔ခြင္႔ ရခဲ႔ပါတယ္။ ဘုရားရွိခိုးတဲ႔အခါေတာင္မွ သူတို႔ရဲ႕ ထိျခင္းႀကီး ငါးပါးက သုေမဓာရွင္ရေသ႔ ဗ်ာဒိတ္ပန္းဆင္ျမန္းသလို မတ္တတ္မွသည္ ေမွာက္လ်ားထိုးဆီသို႔ ရွိခိုးဦးတင္ပါတယ္။ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးေတြ ဘုံေက်ာင္းမွာ အေမႊးတိုင္နဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး မတ္တတ္ႀကီးဦးေတာ္လုပ္တာ ျမင္ဖူးသလို ဂ်ပန္ေတြ လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးၿပီး ဦးညႊတ္တာလည္း သည္ေဂါတမဗုဒၶပါပဲ။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ဆန္္းသေပါ႔ေနာ္။ ကိုးပါးေသာဂုဏ္ေတာ္ကို ရည္မွန္းၾကည္ညဳိတဲ႔ အႏွစ္သာရကေတာ႔ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ေလးပါးေသာသစၥာတရားေတာ္ခ်င္းကလည္း လြဲစရာအေၾကာင္းမရွိလို႔ သည္အထိလည္း တူတူပဲ ျဖစ္မွာေပါ႔။ သံဃာရတနာမ်ားရဲ႕ က်င္႔ၾကံရာလမ္းစဥ္ နဲ႔ အသြင္အျပင္ သကၤန္းအေရာင္မွာေတာ႔ မတူကြဲျပားၾကပါတယ္။

           ဘာသာေရးအဆုံးအမကို နာခံတဲ႔ေနရာမွာေတာ႔ ဘူတန္ေတြက ကိုယ္တို႔ ျမန္မာေတြထက္ သာတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာရမလိုပါပဲ။ သူတို႔တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ သားသတ္ရုံ နဲ႔ ေမြးျမဴေရးစခန္း မထားပါဘူး။ ကိုယ္တို႔ဆီက သာမညလို သက္သတ္လြတ္ေမတၱာနယ္ေျမလို႔ သတ္မွတ္မထားေပမယ္႔ ၀ါတြင္း အခါႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာ သားစိမ္းငါးစိမ္း မစားၾကပါဘူး။ ျပည္ပကလည္း မသြင္းေတာ႔ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္အတြင္း အသားကိုမွ စားခ်င္သပဆို အေျခာက္အျခမ္းေတြပဲ ရွိပါမယ္။ ခါတိုင္း “Vege or Non Vege?” လို႔ ေမးေလ႔ရွိတဲ႔ Druk Air ေပၚမွာေတာင္မွ “လထူးလျမတ္မို႔ သက္သတ္လြတ္သာ သုံးေဆာင္ေတာ္မူၾကပါ” လို႔ ေမတၱာရပ္ခံထားပါတယ္။ အမဲလိုက္၊ ငွက္ပစ္၊ ငါးျမား၊ အကုန္လုံးကို ဥပေဒနဲ႔ တားျမစ္ထားသလို အဲ႔ဒါေတြလုပ္ရင္ အကုသိုလ္အလုပ္ရယ္လို႔ လူတိုင္း ေရွာင္က်ဥ္ပါတယ္။ ကိုယ္မေရာက္ခင္က ေရနစ္ေသသြားတဲ႔ ေဆးရုံအလုပ္သမားကိုေတာင္ “ေသမွာေပါ႔။ သူက ငါးခိုးခိုးျမားတယ္ေလ။” လို႔ ေျပာတာပါ။ ေမြးထားတဲ႔ႏြားေတြကို ခိုးမယ္႔လူမရွိလို႔ တေနကုန္လႊတ္ထားတာေၾကာင္႔ ကိုယ္႔အိမ္ေရွ႕ ႏြားေခ်းၾကဳံးရတာလည္း အခါခါပ။

            ဒါေပမယ္႔လည္း သူတို႔ဆီမွာ အိမ္မွာ အႏၱရာယ္ကင္း ဘုန္းႀကီးပင္႔ၿပီး တရားနာရင္ ကိုယ္ေတာ္ေတြကို ညေနေစာင္းမွာ ဘီယာကပ္ပါတယ္။ အခန္းတစ္ခန္းတည္းမွာ ေမာင္း၊ ပုေလြ၊ ဗုံေတာင္ စုံေအာင္တီးၿပီး မေကာင္းေသာေဘး မေကာင္းေသာရန္ မေကာင္းေသာကံၾကမၼာမ်ား လြင္႔စင္ပေပ်ာက္ေၾကာင္း တရားေဒသနာမ်ား ရြတ္ဖတ္သရဇယ္ႏိုင္ဖို႔ ဆြမ္းကြမ္းအေဖ်ာ္ယမကာ လိုေလေသးမရွိ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾကတဲ႔သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဆီက ေစတီပုထိုးေတြမွာ တရားစာမ်ားေရးထြင္းထားတဲ႔ ရဟတ္ဘီးလုံးကေလးေတြ တံတိုင္းပတ္ျခာလည္ထားၿပီး လာသမွ် ဘုရားဖူးေတြက ရြတ္ကာဆိုကာနဲ႔ ျခာျခာလည္ေအာင္ လွည့္ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒါေလးေတြ လည္ေနသေရြ႕ ကုသိုလ္တရားေတြ တိုးပြားေနတယ္ လို႔ ယုံၾကည္ပုံပါ။ စိမ္႔စမ္းေရ ေအးေအး စီးဆင္းတဲ႔ေနရာေတြမွာလည္း ဒလက္ကေလးနဲ႔ အဆက္မျပတ္လည္ေနေအာင္ထားၿပီး အဲဒီကက်လာတဲ႔ ေရစင္ကို ေသာက္ေရသန္႔ဗူးထဲက ေရေတြသြန္ၿပီး ျဖည့္ယူေသာက္သုံးၾကပါတယ္။ “Holy Water” လို႔ လည္း ရွင္းျပေသးတာ။

             ေလတသြင္သြင္တိုက္တဲ႔ ေတာင္ေစာင္းကေလးေတြမွာေတာ႔ ေရာင္စုံ ဓမၼတံခြန္ အလံကေလးေတြ တလူလူ လြင္႔ေနေအာင္ တန္းထားပါတယ္။ တရားေဒသနာေတြ ေလနဲ႔အတူ လြင္႔ပါးသယ္ေဆာင္သြားရင္ အဲသည္အရပ္ေဒသမွာ မေကာင္းဆိုးရြားမ်ား မမွီးမတြယ္ႏိုင္ဘူးေပါ႔ေလ။ သူတို႔ရဲ႕ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ကိုေတာ႔ ဒလိုင္းလားမားလိုပဲ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ ျပန္လည္၀င္စားသူလို႔ ယုံၾကည္ၾကတယ္။ ဘာလို႔ဆိုေတာ႔ သူတို႔ဆီက ဗုဒၶဘာသာဟာ တိဘက္ျပည္က လာတာမို႔ပါ။ အိႏၵိယစစ္တပ္ေတြ တင္းၾကပ္စြာခ်ထားၿပီး တရုတ္ျပည္ဘက္ကို တံခါးပိတ္၀ါဒက်င္႔သုံးတဲ႔ ဘူတန္ဟာ ဘာသာေရးအဆုံးအမ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား အားလုံးကိုေတာ႔ တရုတ္ျပည္ တိဘက္ကုန္းျပင္ျမင္႔ကေန တေလးတစား တင္သြင္းပူေဇာ္ပါတယ္။ ဘူတန္ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမ်ားရဲ႕ အႏွစ္သာရကေတာ႔ ကမၼဌာန္းပိုင္းမွာ ေပါက္ေပါက္ေရာက္ေရာက္ ရွိေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္ဖို႔ပါ။ အရည၀ါသီေတာေက်ာင္းမ်ားမွာ ဆြမ္းကြမ္းရိကၡာ စုံလင္စြာနဲ႔ အာနာပါနကမၼဌာန္းကို ဆည္းျဖန္းၾကပါတယ္။ ၀ဇီပိတ္ဓုတင္အက်င္႔မ်ားလည္း က်င္႔ၾကသတဲ႔။ ဘူတန္ရဟန္းမ်ားဟာ ဆြမ္းခံစရာ မလိုပါဘူး။

             တရုတ္သိုင္းကားထဲကလို ဂူေအာင္းၿပီး တရားက်င္႔တယ္ဆိုတာလည္း သူတို႔ဆီမွာ မထူးဆန္းတဲ႔ က်င္႔စဥ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူတန္ေလဆိပ္မွာ နိုင္ငံျခားသားေတြ အင္မတန္အ၀ယ္လိုက္တဲ႔ ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကားရွိပါတယ္။ နံမယ္ က “သံသရာ” တဲ႔။ ထူးထူးျခားျခား အဲဒီရုပ္ရွင္ကားကို ေလာက္ကိုင္မွာတုန္းက အင္တာနက္ဆိုင္က ထူးဆန္းေထြလာ အျပာရုပ္ရွင္အေနနဲ႔ ၾကည့္ခဲ႔ရတာပါ။ (မ်က္လုံးႀကီး ျပဴးမသြားနဲ႔။ တမလရုံးက ဟိုလူႀကီးေတာင္ ဒါညဳိးေတြ ႀကိဳက္တတ္တယ္ မဟုတ္ဘူးလား) ဇာတ္လမ္းရဲ႕သေဘာကေတာ႔ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေတာင္ ရွိမွန္းမသိ၊ ဂူထဲမွာပိတ္ၿပီး တရားက်င္႔ေနတဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးကို အသက္ရွိေသးပါလား လို႔ ေတြ႔လိုက္ရတဲ႔ ယေန႔ေခတ္လူသားမ်ားက ျပန္လည္ႏိုးထေစၿပီး ေရကေလးက စတိုက္၊ အစာကေလး က်င္႔ၿပီးေကၽြး၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ပင္႔လာၿပီး ျပန္လည္ရွင္သန္ထေျမာက္ေစၾကပါတယ္။ တစတစနဲ႔ လူသားဆန္လာတဲ႔ ေယာဂီကေလးဟာ စကၡဳရူေပန သံ၀ါသာ နဲ႔ ၾကဳံေတြ႔တဲ႔အခါ မုဒုလကၡဏရေသ႔ႀကီး စ်န္ေလွ်ာသလို ေလွ်ာပါေတာ႔တယ္။ တစ္တက္စားလည္း ၾကက္သြန္ဆိုေတာ႔ မထူးေတာ႔ပါဘူး။ ႏွစ္တက္၊ သုံးတက္၊ နဲ႔ ေမာင္ၾကံတစ္တို႔ျဖစ္သြားရာက ဘုန္းႀကီးလူထြက္မ်ား စြံရင္ ကာလသားေတြ လိုက္မမီပဲကိုး လို႔ ေျပာရမေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးမေတာ႔ ဃရာ၀ါသ လူ႔ေဘာင္ဘ၀ရဲ႕ ဒုကၡသစၥာကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ရွိ သံေ၀ဂရသြားၿပီး ရဟန္းေဘာင္ကို ျပန္၀င္သြားတဲ႔ ဇာတ္လမ္းပါ။

           ကိုယ္ခံစားသိမိလိုက္တဲ႔ ရုပ္ရွင္ရဲ႕ အံမခန္းထူးျခားခ်က္ကေတာ႔ ဂူထဲကထြက္လာကာစ ရဟန္းေယာဂီကေလး ျမစ္ထဲက ေရခ်ဳိးၿပီးတက္လာတဲ႔အခါ ကာမဂုဏ္ အညစ္အေၾကး ျမဴမွ်မတင္ေသးတဲ႔ ျဖဴစင္၀င္းပတဲ႔ မ်က္ႏွာ၊ သားရယ္ သမီးရယ္ ရွာေဖြေကၽြးေမြးရင္း အိမ္ေထာင္ေရး ၀ဲၾသဃမွာ ကာမပိုင္အျပင္ ေမွာက္မွားေဖာက္ျပန္တတ္လာတဲ႔အခ်ိန္ အဲဒီျမစ္ထဲက အဲဒီလူပဲ တက္လာတဲ႔ မ်က္ႏွာ၊ တရားသံေ၀ဂေတြရလို႔ သံေယာဇဥ္ေတြပယ္ၿပီး ရဟန္းေဘာင္ကို ျပန္တက္ေတာ႔မယ္႔အခါ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းမွန္ကို ေရမိုးသန္႔စင္ၿပီး တစ္လွမ္းခ်င္း တက္လွမ္းအံ႔ဆဲဆဲ မ်က္ႏွာ။ လူတစ္ဦးတည္းရဲ႕ အဲဒီမ်က္ႏွာသုံးမ်ဳိးကို စကားတစ္ခြန္းမွလည္း မေျပာ၊ အမူအယာတစ္ခုမွလည္း လုပ္မျပပဲ သိသာကြဲျပားစြာ မ်က္ႏွာထားထားသြားတာ ဘယ္ရုပ္ရွင္ကားထဲမွာမွ မေတြ႔ဖူးပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အမ်ားစုေသာ ပရိသတ္ႀကီးကေတာ႔ 18+ အခန္းေတြကို မ်က္ႏွာမၾကည့္ပဲ ခံစားၾကလိမ္႔မွာ မလြဲပါဘူး။ သူတို႔ရိုက္ျပတဲ႔ ရႈတတ္ရင္ ဘာ၀နာကလည္း “လြန္ လြန္လြန္းတာေပါ႔ေနာ္။ မန္းေရႊစက္ေတာ္” လို႔ ဆိုရမေလာက္ဗ်ာ။

          အစက တရုတ္ကားလို႔ထင္ေနခဲ႔တာဟာ ဘူတန္ကိုေရာက္ေတာ႔မွပဲ အဲ႔ဒါ ဘူတန္ကားႀကီး ျဖစ္ေနမွန္းသိပါတယ္။ ရိုက္တာကေတာ႔ အေနာက္တိုင္းက ရိုက္တာပါ။ ဘူတန္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ ဂူေအာင္းၿပီး တရားက်င္႔တယ္ဆိုတဲ႔ကိစၥ နံမယ္ႀကီးရုံ၊ လူအထင္ႀကီးခံခ်င္ရုံ သက္သက္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိနိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္တို႔ဆီက သာမည၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားလိုပဲ ဘူတန္ဗုဒၶသာသနာ နယ္ပယ္မွာလည္း ရဟႏၱာ အမွတ္နဲ႔ ၾကည္ညဳိယိုးစြဲသူ မေထရ္သံဃာႀကီးမ်ား ရွိပါတယ္။ ဘူတန္ရဲ႕ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ကို သူတို႔ႏိုင္ငံသားေတြက “Religious King” လို႔ ေခၚၾကေလရဲ႕။ တကယ္လည္း ဘုရင္နဲ႔ တစ္တန္းတည္းထားတာ ဘယ္ေနရာမွာ သိသာသလဲဆိုရင္ ဘူတန္ဖြဲ႔စည္းပုံရဲ႕ ေထြ/အုပ္ ရုံးမ်ားဟာ ခံတပ္ပုံသ႑ာန္ တည္ေဆာက္ထားတဲ႔ အဲဒီၿမဳိ႕နယ္ရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲမွာထားၿပီး ေက်ာင္းသခၤန္းတ၀က္ ရုံးခန္းေတြကတ၀က္ အတူတူတြဲထားပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြမွာ ဘယ္ေတာ႔မွ ၀င္စြက္ေလ႔မရွိေပမယ္႔ နိုင္ငံေတာ္အခမ္းအနားတိုင္းဟာ သံဃာပရိသတ္မ်ား ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမွာက္ရပါတယ္။

          ဘူတန္လူမ်ဳိးေတြဟာ အားလုံး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြခ်ည့္ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔အႏြယ္ေတြမွာ တိဘက္တန္မ်ဳိးႏြယ္က ဆင္းသက္လာသူေတြနဲ႔ အာရိယန္အႏြယ္ နီေပါဘက္က ဆင္းသက္လာသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ နီေပါအႏြယ္ေတြကေတာ႔ ဟိႏၷဴဘာသာကို ကိုးကြယ္တာပါ။ သူတို႔တစ္ႏိုင္ငံလုံး ဟိႏၷဴစတာနီဘာသာစကားကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ လူမ်ဳိးခြဲျခားမႈ ရွိသလားဆိုေတာ႔ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ႔ ရွိပါတယ္။ ေနပါလိစ္အႏြယ္ လို႔ သူတို႔ေခၚၾကတဲ႔ ဟိႏၷဴဘာသာ၀င္ေတြဟာ အလုပ္ပိုႀကိဳးစားၿပီး ပညာတတ္ေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ရာထူးတက္ဖို႔ရွိလာရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အဆင္႔တစ္ခုမွာ ရပ္သြားပါတယ္။ ထိပ္တန္းအရာရွိႀကီးေတြ အထိ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ၀န္ႀကီး နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ထဲမွာဆိုရင္ ေနပါလိစ္ေတြ မရွိသေလာက္ ရွားပါတယ္။ သည့္ထက္ထူးျခားတာ ၾကားခ်င္ရင္ေတာ႔ ဘူတန္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ေနခဲ႔တဲ႔ကာလတေလွ်ာက္ မူဆလင္ နဲ႔ ခရစ္ယာန္ကို မူးလို႔ေတာင္ ရွဴစရာ မေတြ႔ခဲ႔ပါဘူး။

           ကိုယ္တို႔လိုပဲ အိႏၵိယနဲ႔ နယ္နိမိတ္ခ်င္း ထိစပ္ေနပါလ်က္ ဘာမ်ဳိးေစာင္႔ဥပေဒမွ ထုတ္စရာမလိုပဲ အေရာအေႏွာကင္းစင္ေနရတဲ႔ အေၾကာင္းကေတာ႔ ျပတ္သားတင္းၾကပ္တဲ႔ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး နဲ႔ နိုင္ငံသားျဖစ္ခြင္႔ ဥပေဒပါ။ ဘူတန္နိုင္ငံသားတစ္ေယာက္က နိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ တရား၀င္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင္႔ ျပဳပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေမြးလာသမွ် ရင္ေသြးေတြကေတာ႔ ဘူတန္ႏိုင္ငံသား မိဘႏွစ္ပါးက မဟုတ္ရင္ ဘယ္လိုခၽြင္းခ်က္နဲ႔မွ နိုင္ငံသားျဖစ္ခြင္႔ မေပးပါဘူး။ သူတို႔ႏိုင္ငံသားအခြင္႔အေရးေတြ မေပးတာကလြဲလို႔ က်န္တာကေတာ႔ ဘာတစ္ခုမွ ခြဲျခားမထားပါ။ ကိုယ္အလုပ္လုပ္ခဲ႔တဲ႔ ၿမဳိ႕မွာ နွစ္ပတ္တစ္ခါ ဘုရင္မင္းျမတ္ကို ေကသာဆံျဖတ္ျပဳေပးရသူ ဆတၱာသည္မိသားစု ရွိပါတယ္။ သူတို႔ အဲဒီေနရာမွာ သစၥာရွိစြာ နဲ႔ ဘုရင္႔အမႈေတာ္ထမ္းေနတာ မ်ဳိးဆက္သုံးဆက္ရွိပါၿပီ။ ခုထက္ထိ ဧည့္နိုင္ငံသားဗီဇာ နဲ႔ ေနေနၾကရတာပါ။ ဘုရင္မင္းျမတ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ဥေကၡာင္းေတာ္ကိုသာ ယုံယုံၾကည္ၾကည္အပ္ႏွံပါတယ္။ သူ႔နိုင္ငံသား ျဖစ္ခြင္႔ကိုေတာ႔ မယုံၾကည္လို႔ မဟုတ္ပဲ လႊဲအပ္ေပးေကာင္းေသာ အရာမဟုတ္ဘူးလို႔ ယုံၾကည္ပုံရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ ကိုယ္တို႔လို ၀န္ႀကီးဌာနက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ပင္႔ထားတဲ႔ နိုင္ငံျခားသား ပညာရွင္မ်ားကိုေတာင္ ဘယ္ေသာအခါမွ တစ္ဆက္တည္း ငါးႏွစ္ထက္ပို၍ အလုပ္ခန္႔ထားျခင္း မရွိပါဘူး။ သံေယာဇဥ္ေတြ ၿငိကုန္မွာစိုးလို႔ ထင္ပါရဲ႕။ တစ္ႏွစ္တန္သည္ နွစ္ႏွစ္တန္သည္ ျပန္ေခ်ဦး လို႔ လႊတ္ၿပီးေတာ႔ တျခားလူရွာမရမွ ျပန္ေခၚပါတယ္။ ဒါက သူတို႔လူမ်ဳိးေတြ မ်ဳိးေစာင္႔ဥပေဒထုတ္စရာမလိုပဲ သူတို႔အမ်ဳိးသူတို႔ေစာင္႔ၾကတဲ႔ နည္းလမ္းပါ။

           ဂ်ပန္ကို ေရာက္တဲ႔အခါမွာေတာ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕ ဆန္းေစးဆရာႀကီးမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာ စကားစျမည္ ေျပာဆိုရင္း သူတို႔လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဘာသာတရားအေပၚသေဘာထား၊ ဘာသာျခားအေပၚသေဘာထားမ်ား တီးေခါက္ၾကည့္မိပါတယ္။ ဂ်ပန္ေတြဟာ တေျဖးတေျဖး ဘာသာမဲ႔ေတြနဲ႔ ပိုပို တူလာပါသတဲ႔။ ဘယ္သူဘာကိုးကြယ္ကိုးကြယ္ သိပ္စိတ္မ၀င္စားေတာ႔ဘူး လို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ေတာ႔ အာရွမွာ သူတို႔ထက္သာတာ ဘယ္သူမွ မရွိဘူးလို႔ ခံယူထားၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ပဲ ထားလိုက္ပါေတာ႔ေလ။ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒဆိုတဲ႔ေနရာမွာ အဂၤလိပ္ကိုေတာင္ တူတယ္တန္တယ္ မထင္လို႔ ဒင္းတို႔စကားမ်ား အဖက္လုပ္သင္စရာလားဆို ရွိသမွ် စာအုပ္ အကုန္ ဂ်ပန္ဘာသာနဲ႔ သင္ပစ္တာ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ သင္တန္းေပးတဲ႔အခါလည္း အဂၤလိပ္လိုတတ္ရဲ႕သားနဲ႔ တမင္ ေခ်ေခ်ႀကီး ဂ်ပန္လိုေျပာၿပီး စကားျပန္ကို ေခါင္းဆတ္ျပၾကတယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း ယဥ္ေက်းမႈက်ေတာ႔ အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈကို အကုန္တစ္ခုမက်န္ အထင္တႀကီး ခိုးခ်ၾကေရာ။ မဂၤလာေဆာင္ရင္ ကီမိုနိုနဲ႔ ၀တ္ေက်တန္းေက် တစ္ပုံရိုက္ၿပီးတာနဲ႔ ဂါ၀န္ကားကားႀကီး ေျပးစြပ္တာ။ နယူးယား၊ ဗယ္လင္တိုင္း၊ ဟာလို၀င္း၊ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြန္းေသာေန႔ အကုန္လုံး လိုက္လုပ္တယ္။ ခရစ္ယန္ေတာ႔ မထင္လိုက္နဲ႔။ ေသတဲ႔အခါမွသာ ဂ်ပန္လို အသုဘခ်ၾကသတဲ႔။ ဟဲ ဟဲ။ ရန္စငၿဖဳိး လုပ္လိုက္ဦးမယ္။ ဂ်ပန္မွာလည္း မူဆလင္ မရွိပါဘူးတဲ႔ဗ်ာ။ ဒါေပမယ္႔ ဧည့္သည္ေတြ ေကၽြးေမြးတဲ႔အခါတိုင္း ဟလႅာ မီႏ်ဴးကေတာ႔ ဘယ္ဆိုင္မွာမဆို ပါပါတယ္။ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား ဂ်ပန္ျပည္မွာ လြတ္လပ္စြာ ၀တ္ျပဳႏိုင္ပါတယ္။ တက္စရာ ပလီေတာ႔ မေတြ႔မိဘူး။ သူတို႔ဆီက ေျမေအာက္ဘူတာရုံမွာ ဆာရင္းဓါတ္ေငြ႕နဲ႔ တိုက္ခိုက္ခံရၿပီးတဲ႔ေနာက္ အဲဒီဘာသာ၀င္မ်ားနဲ႔ Secte လို႔ေခၚတဲ႔ ထူးဆန္းေထြလာ ဘာသာတရားမ်ားကို ျပည္၀င္ခြင္႔ တင္းၾကပ္စြာ စိစစ္ထားပါသတဲ႔။ သူတို႔ေတြဟာ ဓေလ႔ထုံးတမ္းစဥ္လာေတြကိုေတာ႔ တေလးတစား လိုက္နာၾကတယ္။ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈဆိုတာက်ေတာ႔ အဲသေလာက္ ေလးေလးနက္နက္ႀကီး မဟုတ္လွဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတာ႔ လာမလုပ္နဲ႔ေနာ္။ က်ဳပ္တို႔ ဗမာေတြ ပါးရိုက္မယ္ေျပာေနတာ ေလပဲရွိတာ။ သူတို႔လက္ရာေတြ ကိုယ္ေတြ႔ ျမည္းဖူးတဲ႔ တို႔ဘိုးတို႔ဘြားေတြ ကိုယ္မေမ႔သည္ ျဖစ္ေနတုန္း။ စာရြက္ႀကီး နဲ႔ မ်ဳိးေစာင္႔ဥပေဒလို႔ ေအာ္ေနေတာ႔ လူၾကားတာေပါ႔။ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ ခူးရကား ဘတ္ကဲရိုး နဲ႔ ဂ်ပန္ေစာင္႔ေစာင္႔ပလိုက္ေတာ႔ ဘာေျပာႏိုင္ဦးမွာလဲ။

            သည္ကေန႔ေတာ႔ သီရိလကၤာမွာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ အလုပ္လုပ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္ဆိုတဲ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားစျမည္ ေျပာခြင္႔ၾကဳံပါတယ္။ စကားမစပ္ေသာ္လည္း ကိုယ္႔စိတ္ထဲမွာ သိခ်င္ေနတဲ႔ အခ်က္တစ္ခ်က္မို႔ စပ္စပ္စုစု ေမးမိတာက “သီဟိုဠ္ဘုန္းႀကီးေတြ ဘယ္လိုေနသလဲ။ သီဟိုဠ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ဘယ္လိုေနသလဲ။ တျခားဘာသာ၀င္ေတြအေပၚ သူတို႔ ဘယ္လို သေဘာထားသလဲ။” လို႔ မေ၀႔မ၀ိုက္ပဲ ဒဲ႔ေမးခြန္း ရႈလိုက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႔ ေထရ၀ါဒခ်င္းလည္း တူတဲ႔ သီဟိုဠ္သာသနာဟာ မဇၨိမမွာ ေက်းကုလားမ်ား သတ္ျဖတ္နွိပ္စက္လို႔ ထြက္ေျပးရရွာသူ မေထရ္သံဃာမ်ား ဟာေနေသာ ၀မ္းပိုက္ကို အုတ္ပူကပ္လို႔ ရြတ္ဖတ္ သရဇယ္ၿပီး ေစာင္႔ထိန္းလာခဲ႔ရတဲ႔ သာသနာ လို႔ သိဖူးၾကားဖူးတာေၾကာင္႔မို႔ပါ။ ဘာသာျခားမ်ားက အာဏာစက္နဲ႔ လက္နက္အားကိုးလ်က္ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ထိပါးၿခိမ္းေျခာက္လာခဲ႔သည္ရွိေသာ္ ကိုယ္ေတြ႔ေစာင္႔ထိန္း လြတ္ေျမာက္လာခဲ႔တဲ႔ သီဟိုဠ္သံဃာမ်ားဆီက မိန္႔မွာစကားမ်ား နာၾကားအတုယူခ်င္လို႔ပါ။ အေျဖကေတာ႔ သီဟိုဠ္ဆရာေတာ္မ်ားဟာ ၀ိနည္းကို အင္မတန္ ဂရုတစိုက္ ေစာင္႔ထိန္းၾကပါသတဲ႔။ သူတို႔ေဟာေျပာတဲ႔ တရားေဒသနာမ်ားဟာလည္း ယဥ္ေက်းလိမ္မာဖြယ္ အဆုံးအမမ်ားႏွင္႔သာ ထုံမႊန္းပါသတဲ႔။ သီဟိုဠ္က တကာ တကာမမ်ားဟာလည္း ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ အဆုံးအမေအာက္မွာ သီလကို မ႑ဳိင္ျပဳၿပီး ေစာင္႔ထိန္းပါသတဲ႔။ ဘာသာျခားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ တရား၀င္ထုတ္ျပန္မထားတဲ႔ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြနဲ႔ တကာတကာမမ်ား လိမ္မာသလို ကပၸိၾကတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူတို႔ဆီကလည္း တမီလ္ေတြ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ကေနဒါေရာက္သြားေသးတာကိုး။ ကုိယ္တိုင္ မေရာက္ဖူးလို႔ သည့္ထက္ပိုၿပီး တိတိက်က် မေျပာနိုင္ပါဘူး။ သူေျပာတဲ႔ စကားလုံးအတိုင္း အပိုအလိုမရွိ ျပန္ေျပာျပရရင္ေတာ႔ အဲဒီမွာမွ တကယ္႔ ဗုဒၶဘာသာအစစ္ကို ေတြ႔ရသည့္အလား ခံစားရပါသတဲ႔။ သည္လိုေျပာတာ ကိုယ္႔ဆီကဟာ အတုလို႔ ေကာက္ခ်က္မဆြဲရဘူးေနာ္။ ကဲ လာ လိုက္ၾကည့္။ ကိုယ္႔ဆီမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနသလဲ။

           ကိုယ္တို႔ဆီမွာ နံမယ္အႀကီးဆုံး သံဃာဟာ ကမာၻေက်ာ္ Time မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာဖုံးမွာ ေၾကာက္ဖြယ္႔ဘုန္းတန္း
ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ပါလာခဲ႔ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးသြားသူ အခၽြန္နဲ႔ မသြားတာ လို႔ ေျပာရခက္တာက ကိုယ္ေတာ္မိန္႔ၾကား ျမတ္တရားမ်ားက “ဒင္းတို႔ကို စားစရာ မရွိေအာင္ လုပ္ပစ္မယ္။ ေနစရာ မရွိေအာင္ လုပ္ပစ္မယ္။” ဆိုတဲ႔ Hate Speech ေတြနဲ႔ မုန္းစကားဆိုေနတာျဖစ္ၿပီး အဲ႔ဒါႀကီးကို ႏိုင္ငံနဲ႔အ၀ွမ္း ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် သာဓုအႏုေမာဒနာ ျပဳေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မယုံရင္ ေနာက္ ၂ ရက္ေလာက္ေနမွ ေအာက္ကကြန္မန္႔ေတြ လာဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါေလ။ ကုလားဖေအေခၚတဲ႔ေကာင္ဆိုၿပီး မေအႏွမကိုင္တုပ္ထားတဲ႔သူေတြမပါရင္ ေျပာခ်င္တိုင္းေျပာ။ အဲ႔ဒါ လက္ရွိ ဗမာ႔ဦးေနွာက္ ေရမေရာပါဘူး။

            တကယ္ေတာ႔ ဘဂၤါလီအေရး နဲ႔ မူဆလင္အေရးဟာ ကိုယ္႔ဆီကလူေတြ အ လြန္လြန္းလို႔ အခုလို ေရာေရာခ်ခံေနရတာပါ။ ဘဂၤလားကလူေတြက ျမန္မာျပည္ထဲ က်ဴးေၾကာ္ေနတာ ကိုယ္႔ဆီမွာ ေျမႀကီးက ေရႊသီးေနလို႔ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ႔ၿပီးသား။ သည္ကေနမွ အေနာက္နိုင္ငံတို႔ မေလးရွားတို႔ ေျပးခ်င္တဲ႔အခါ သူတို႔အတြက္ ဒုကၡသည္အျဖစ္ ေျပးဖို႔ခိုဖို႔ ပုံျပင္လိုပါတယ္။ သူတို႔ကို လွဴတန္းေပးကမ္း လက္ခံဖို႔ မူဆလင္ညီေနာင္မ်ားကို လူမဆန္စြာ ရက္ရက္စက္စက္ လူမ်ဳိးတုံးသတ္ျဖတ္ေနေသာ မိစၦာလူၾကမ္းႀကီးေတြလည္း လိုပါတယ္။ ကမာၻေက်ာ္ျဖစ္ၿပီဆိုၿပီး ပီတိေတြျဖာေနလိုက္တာ။ ကိုယ္႔သာသနာပုံရိပ္ ဘယ္ေရာက္လို႔ ေရာက္ေနမွန္းေတာင္ သတိမရ။ မယ္ဖ်ားဆီသြားၿပီး “သမၼတ မလုပ္ခ်င္ပါနဲ႔။ သမၼတအထက္က ေခါင္မိုးတက္ဖာပါ။” ဆိုတာက ပါေသး။ အဲ႔ဒါႀကီးကို လူတကာကေထာက္ၿပီး “မင္းတို႔ဗုဒၶဘာသာေတြ သည္လိုပဲလား” လို႔ အေမးခံရသည္ရွိေသာ္ “အဲဒီဆရာေတာ္ဟာ ရဟန္းသံဃာ အစစ္ေတာ႔ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔အျပဳအမူ အေျပာအဆိုေတြဟာ သံဃိကအမႈ သံဃာထုကို ကိုယ္စားျပဳလိမ္႔မယ္လို႔ေတာ႔ ႏွမ္းေစ႔တစ္ေစ႔မွ်ေတာင္ မယုံၾကည္ပါဘူး” လို႔ ေျပာစရာ ရွိပါတယ္။

            ကိုယ္႔ဆီက သံဃာ နဲ႔ ကိုယ္႔ဆီက သာသနာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနသလဲ လို႔ သိခ်င္ရင္ မယ္မယ္ဖ်ား လႊတ္ေတာ္ထဲမ၀င္ခင္က အခ်ိန္ကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကည့္လိုက္ပါေလ။ ဘာမွမရွိဘူး မဟုတ္လား။ ဘာမွမရွိဆို ဘိမွမရွာပဲကိုး။ ခုခ်ိန္က်မွ ဘိုးေတာ္ဘေတာ္ေတြက သူတို႔ဘိေပ်ာက္မွာစိုးလို႔ ဘဂ၀ါသိုင္းကြက္နင္းတယ္လို႔ ဆိုရင္ မေျပးေသာ္ ကန္ရာရွိေနၿပီ။ ဟိုဘုန္းဘုန္းဆီ တကူးတက သြားဖူးတာလည္း သူတို႔ပဲ။ ကိုယ္႔လို အႏုတ္စုတ္ဂုတ္စုတ္ေကာင္ကိုေတာင္ ကုလားမႏိုင္မသားဘြဲ႔ေပးဆဲဆိုေနမွေတာ႔ ဟိုကိုဆို ဘာေျပာေကာင္းမတုန္း မိုးကိုမႊန္ေနေအာင္ ဖြၾကတာေပါ႔။ သားေတြ ဘာသာေျပာင္းကုန္ၿပီဆိုတာေတာင္ ပါေသး။ ျမင္သမွ် ၾကားသမွ် အရာအားလုံးဟာ အမ်ဳိးေစာင္႔ေနတယ္လို႔ လုံး၀ မထင္ရပဲ အပုတ္ခ်တိုက္စစ္ဆင္ဖို႔ ရမယ္ရွာေနတယ္လို႔ခ်ည့္ သိသာထင္ရွားေနတယ္။

           ဒါျဖင္႔ရင္ အဲသည္တရားေတာ္မ်ားကို လက္ခံယုံၾကည္သူ မရွိဘူးလို႔ ထင္ေနသလား လို႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ မေမးပါနဲ႔။ မထင္ပါဘူး။ ယုံလိုက္ၾကသမွ ၀က္၀က္ကြဲကို ယုံတာ။ အဲဒါလည္း ဗမာဦးေနွာက္စစ္စစ္ ေရမေရာဘူး။ “ရင္ေရႊ အေမကိုေစာ္ကားလို႔ ေျမၿမဳိသတဲ႔။” ဆိုတဲ႔ ေဒၚျမေလးသရဲကားရိုက္တုန္းက ေလာက္ေတာင္ မပိရိတဲ႔ ကင္မရာလွည့္စားမႈေတြကို တကယ္႔ျဖစ္ရပ္မွန္၊ လွ်ဳိ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ဇာတ္ကားႀကီးဆိုၿပီး အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း အလုအယက္ ၾကည့္ၾကတယ္။ လူျပဳစားလို႔ အပင္းထုတ္ၿပီး ေက်ာက္ခဲေတြအန္ျပတဲ႔ကားဆို ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးတစ္ခုလုံး ရွိသမွ် မင္းသားမင္းသမီးေတြ ပါတဲ႔ကားထက္ ေပါက္တယ္။ အဲ႔လိုလူေတြကို “နင္တို႔ဆရာေတာ္ကို ကုလားေတြ သတ္သြားၿပီ။ နင္တို႔သတၱိမရွိဘူးလား။ ဘာသာျခားေတြ ေစာ္ကားတာ ခံေနသလား။” ဆိုရင္ သုံးခြန္းက ေလးခြန္းကူးေအာင္ မေျပာရဘူး။ ေစြ႔ကနဲ ပါသြားေရာ။ မပါ ခံနိုင္မလား။ ကိစၥၿပီးလို႔ ရဲေတြလာရင္ တုတ္ေတြဓါးေတြနဲ႔ ေဆာ္ၾသတူးဆြေပးသူႀကီးမ်ားက “ေယာက္ဖေရ ေနေကာင္းလား” လို႔ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္သြားတာ။ အဲ႔လိုမ်ဳိး ေနာက္ေၾကာင္းေအးေအး ဆြမ္းႀကီးေလာင္းဖို႔ကေတာ႔ ဗမာ႔သတၱိ ကမာၻကသိပါတယ္။

             ဒီလိုဆိုရင္ ကို္ယ္တို႔ဆီက အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ေစာင္႔ေရွာက္ေနတဲ႔ပုံဟာ ျပင္သစ္က စိန္႔ဘာေသလိုမီပြဲေတာ္မွာ ကက္သရင္း ဒမယ္ဒီဆီႀကီး သာသနာကို ေစာင္႔ေရွာက္ေနတဲ႔ပုံနဲ႔ တူတာလား။ ကိုယ္လိုပဲ သူမ်ားဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြမွာ ေစာင္႔ေရွာက္ေနတဲ႔ ပုံစံနဲ႔ ဘာေတြကြာသလဲ။ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔လာလိမ္႔မယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း သံဃာေတြကို ကာကြယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ (သတ္တုန္းဖမ္းတုန္းကလည္း သူတို႔ပဲ သတ္ခဲ႔ဖမ္းခဲ႔ၾကတာပါ)၊ တကယ္တမ္း သာသနာကို ေစာင္႔ေရွာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္႔ျပည္တြင္းမွာ ေနရာမလပ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေအာင္သာ လုပ္ေပးပါ။ က်န္တာကိုယ္တို႔ဆရာေတြ တကာေတြ တာ၀န္ထား။ ဘုရားသားေတာ္အေနနဲ႔ တည့္မတ္ေစာင္႔ထိန္း ကာကြယ္ေပးနိုင္တာ တကာတကာမမ်ားရဲ႕ ခိုင္ၿမဲေသာယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါက ဦးေႏွာက္ နဲ႔ ႏွလုံးသားမွာသာ ရွိပါလိမ္႔မယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား မ်ဳိးပြားအဂၤါကို ေစာင္႔ေရွာက္ရန္ တာ၀န္မရွိပါ။ သူ႔ဘုရားေရာ ကိုယ္႔ဘုရားေရာ အဲသည္ေနရာက သက္၀င္ယုံၾကည္သြားစရာ မရွိပါ။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးကို မိစၦာဒိ႒ိနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ႔သူမို႔ ဘုရားရွင္က ကဲ႔ရဲ႕ေတာ္ မမူပါဘူး။ ၾကက္ဥ နဲ႔ ၾကက္မ အစရွာမရေအာင္ လုံးလည္ခ်ာလည္လိုက္ေနတဲ႔အျဖစ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေျဖဆိုေပးသြားတဲ႔ ခရစ္ယာန္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ကို ကိုးကားခ်င္ပါတယ္။ “ဘာမွ စဥ္းစားစရာ မလိုဘူး။ ၾကက္မက စတာတဲ႔။ ဘုရားသခင္ဆိုတာ မ်ဳိးဥကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူရိုးမရွိတဲ႔။” “Definitely, the hen. God create Creatures. Not egg.” လို႔ မူရင္းအတိုင္း ေဖာက္သည္ခ်ပါတယ္။ ရွင္ဖ်ားတို႔လည္း တကာမႀကီးကိုသာ ကာကြယ္ပါေလ။ သူကေပါက္တဲ႔ဥ ကိုယ္ေတာ္႔တာ၀န္ မရွိပါဘူး။ ဒါပါပဲဖ်ာ႔။ ဂေလာက္။


No comments:

Post a Comment